Auto huren voor dummies.

Toen ik begon met het werken op een reisbureau was Sunny Cars de enige auto verhuurder. Althans de enige zonder zorgen. Een optimaal all-in pakket wat betreft de verzekeringen, geen boekingskosten en 24/7 support in geval van problemen. Daarnaast kun je allerlei extra services & accessoires bijboeken. Ik keek toentertijd nooit meer om naar een andere leverancier en vergeleek ook geen prijzen. 

Tot ik kort geleden voor een paar maanden naar Spanje vertrok. 
Ik vertrok naar een klein plaatsje genaamd La Herradurra wat vertaald naar het Nederlands hoefijzer betekend. Een dorpje voor gelukszoekers zou je kunnen zeggen. Nou dat is het eerste wat ik dacht toen mijn buren vertelde dat ik voor nog géén 35,- euro een auto kon huren, voor welgeteld een maand. Dit kan niet kloppen, dit moet problemen opleveren dacht ik bij mijzelf. 

Meerdere malen heb ik hier met Sunny Cars over gesproken want, hoe ga ik dit kunnen verkopen aan mijn klanten? Sunny Cars wist mij ervan te verzekeren dat wat er online aangeboden word echt niet kan. En daar konden zij hun handen voor in het vuur steken.
 
En dat heb ik natuurlijk onderzocht. 

Ik boekte online een auto voor 20 dagen die ik kon ophalen op de luchthaven van Malaga. Inclusief een standaard verzekering zou ik in totaal 18,53 moeten betalen. Voor 4,50 per dag extra was ik compleet verzekerd. Nou dat kon er nog wel af, laten we geen risico’s nemen.  Na een week had de auto wat kwaaltjes en ik keek de papieren even na. Vervolgens keek ik op de bon en zag dat er een bedrag was afgeschreven van 336,- euro… HUH!? Ik bekeek de documenten nog is goed, ik wist toch zeker dat er geen borg nodig was voor de auto. Ik voelde me behoorlijk afgezet! Ik kon enkel een klacht indienen in hoop dat ik iets terug zou krijgen.

 Na 20 dagen ging ik terug naar de luchthaven om een nieuwe auto te halen. 
Dit keer bij een andere leverancier. Ik koos voor een wat grotere en comfortabele auto en die zou 57,- euro moeten kosten, wederom voor 20 dagen. Ik was helemaal voorbereid, dit ging me niet nog een keer gebeuren. 

Daar stond ik dan. 
Ik vertelde de meneer aan de balie dat ik het volledige verzekeringspakket had gereserveerd en betaald. Waarop hij antwoordde met een nee. HUH!? Vervolgens liet ik hem zien wat ik had geboekt waarop hij moest lachen. Ja mevrouw, dit is een verzekering van de website, niet van ons. Als er nu iets met de auto gebeurd moet jij eerst betalen en daarna kun je bedrag terug claimen bij hun. Leuk bedacht maar dat kan soms maanden duren en je moet alsnog een borg betalen van 850,- euro. 

Jeetje wat en gez*k!
Ik dacht bij mezelf, Dit is dus waarom reisagenten boeken bij Sunny Cars. 
Ik weet dat ik mijn klanten zonder zorgen de weg op kan laten gaan. Dat er ter plaatse geen extra kosten door de neus worden geboord, en als dat wel zo is Sunny Cars helpt het probleem op te lossen. 
 
Ben je van plan een auto te gaan huren, een gewaarschuwd mens telt voor 2! 
Kies voor Sunny Cars.